גרופמן: חוק מע"מ 0 מבולבל ומסובך שיביא בסוף לעליית מחירים בשוק הנדל"ן

    שלום בידרמן No Comments on גרופמן: חוק מע"מ 0 מבולבל ומסובך שיביא בסוף לעליית מחירים בשוק הנדל"ן
    18:53
    14.05.24
    קובי פינקלר No Comments on לחימה במלוא העוצמה: לוחמים נפצעו בקרבות ברצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "חוק מע'מ 0 הוא מבולבל ומסובך וניתן היה למצוא פתרונות קלים יותר ופשוטים יותר על מנת להקל על הזוגות הצעירים"- אומר יזם הנדל"ן הוותיק, שלמה גרופמן, יו"ר 'קרן פייר'.

    לקראת אישור החוק בוועדת הכספים תקף גרופמן את החוק ובעיקר את המציאות שיצר בשוק הנדל"ן. "לצערי, הזמן שחלף מאז שהוכרזה התוכנית הביא לעצירה של חלק מהקונים ברכישת דירות, להקטנת ההיצע בשוק מכיוון שיזמים עצרו את התחלות הבנייה ובעקב כך להעלאת מחירים".

    "בהנחה שהחוק יעבור בימים הקרובים בוועדת הכספים ואח"כ במליאה בדיון מיוחד בפגרה, יחלפו לפחות חודשיים אם לא יותר עד שהשמאי הממשלתי יסיים את עבודתו ורק אז יוכלו הזכאים לפעול בהתאם לחוק ולקבל מידע על המחיר של הדירה בכל אזור ואזור. גם בתקופה זו צפויה אי וודאות רבה מה עוד שנוסחאות החישוב של הדירות הזכאיות להחזר מע"מ ייקבעו לאחר ששר השיכון ושר האוצר יקבעו מה יהיה מפרט הדירה שתזכה להנחה ולאחר שוועדת הכספים תאשר את כל הקריטריונים של הקונים הזכאים להטבה וזה תהליך ממושך", הוסיף יו"ר קרן פייר.

    לדברי גרופמן, "ענף הנדל"ן למגורים והקונים באופן מיוחד לא מחשבים את מחיר הדירה בהתאם למחיר ממוצע למטר ולא ברור לנו כפעילים בענף, כיצד ייחשב השמאי הממשלתי, מטר מרובע אזורי ממוצע ומה המשמעות של מטר ממוצע בכלל. מיצוע אינו דבר קבוע אלא יחסי. בהתאם לחוק, החישוב שיעשה השמאי הממשלתי הוא על פי גושים. גם על המחירים שיקבע השמאי, ניתן לערער וכל זה לא רק שלא מקטין את הבירוקרטיה אלא אף מגדיל אותה משמעותית".
    גרופמן ציין עוד כי "התהליכים לקבלת הזכאות הם מסובכים ומורכבים, מי שינפיק את תעודות הזכאות תהיה רשות המיסים ולא משרד השיכון וגם היום לא ברור האם הזכאים יגישו את הבקשה לזכאות לבנקים או לרשות המיסים".

    לאור זאת, צופה יו"ר 'קרן פייר' "עומס עצום בהגשת בקשות לתעודת זכאות ויש להניח שבין הבקשה לבין היישום יחלוף זמן רב ואני לא בטוח שהזכאים יבינו איפה ובאיזה אזור יוכלו לרכוש את הדירה המוזלת. כמות הדירות שהחוק מגדיר אותן ככאלה שיפלו במסגרת, הוא מועט והוא מגיע למספר אלפים מצומצם ויש להניח שהביקוש יעלה על ההיצע. לכן, אני צופה כי עד לביצוע ובאם יהיה ביצוע שהחוק מאפשר, ההיצע בשוק יקטן, הקונים מהארץ ומחו"ל ירכשו דירות במחירים מלאים והיצע הדירות ימשיך לקטון ובהתאם לחוק הידוע של היצע וביקוש אני צופה שהחוק יביא בסופו של דבר לעליית מחירים בשוק הנדל"ן".



    0 תגובות